08 Mart 2019

GELİNLİK VE DAMATLIKLA NASIL GEZİYORUZ

Kızıl Meydan Moskova - Rusya

Comic strip fetival'de yerel tur firmasının kadrajına girmişiz - Belçika

İki ellişer litrelik sırt çantasıyla yaptık tüm yolculuğumuzu. Anılarımızı ölümsüzleştirecek bir fotoğraf makinemiz vardı birde aksiyon kameramız. Gelinlikli gelinliksiz fark etmeksizin, hep toplu taşıma kullandık metro, belediye otobüsü, tren, bisiklet, bolca da yürüme. Hem bütçemizin kuvvetli olmamasından dolayı hem de böylesi daha keyifli ve heyecanlı. Her şeyi kendimizce hallettik. Epey zorlu geçen yolculuğu nasıl tamamlayabildik derseniz, birbirimize olan aşk ve hayalimize olan tutkumuz bize bu alışık olunmamış şeyleri yaptırdı. İyi ki de yapmışız ve yapıyoruz.

Amsterdam'da fotoğraf çekimine giderken - Hollanda

İzban Şirinyer istasyonu - İzmir

İzmir belediye otobüsü

Gelinlikle interrail çılgınlığımızın fikirden uygulamaya geçiş aşamasında ilk sorunsalımız; gelinliği nerede taşıyacağımız oldu. İllaki bir yerlere girerdi ama asıl sorun geniş hacim kaplamasıydı. Gerçi sonradan anladık ki damatlık kadar yer kaplıyormuş. Bir ayı aşkın tur planımız için ihtiyacımız olan; havlular, çarşaf, yastık kılıfları, kozmetik ürünler, terlikler, kıyafetler, acil durum için kutu kutu ilaçlar, elektronik uzatma kablolarından, çoğaltıcı prizlerden powerbank ve yedekleriyle birlikte kablolarıyla, fotoğraf makinesi ve ekipmanlarına kadar birçok eşyayı sırt çantamıza yerleştirerek uçaklarda kabinde bizimle birlikte gelmelerini sağlamamız önemliydi bizim için. Tabi bide gittiğimiz yerlerden alacağımız anılar için de yer kalmalıydı. Tekerlekli valizle yürürken eziyete dönüşebilir bize ayak bağı olabilirlerdi, öyle düşünmüştük ve de bagaj kısmına verip inişte havalimanında bantta valizimizi görememe yani kaybolma olasılığı da ortadan kalkmış oldu. Sırtımıza takıp çantalarımızı yollara düşecektik. Gidip iki tane elli litrelik kamp çantası aldık ve gezi için hazırdık.

Yıllar yıllar öncesine dayanan balayırail planı da düşünmüştü Aylin ama zevkine uygun kendi tasarladığı gelinlik zaten bu iş için biçilmiş kaftandı. Tur için sadece gelinliğin kuyruğunu kısaltmamız yeterli oldu yolculuğa çıkmak için.

Tarlatansız bir gelinlik! Tarlatanla düşünemiyorum zaten; hatun minicik, Adile Naşit’in gelinlikle Tarık Akan’ın peşinde koştuğu sahne geldi nedense aklıma. Sıkıştırılamayan hacimden de kurtulmuş olduk, gerisi tül zaten vakumlu poşete yerleştirince el kadar olur. El kadar olmasa da baya kudretli birinin iki eli kadar oldu. Damatlık en kolayı zaten sıkışır her yere. Onu da kırışmasın diye katlayarak değil sigara böreği gibi sararak koyduk çantaya. İki çantanın bir tanesi fotoğraf makinesi çantasını ve bilgisayarı da koyunca dolmuştu hemen hemen, diğeri de tur için gerekli her şeyi almıştı. Almıştı almasına da onca ağırlıkla kişi başı kabin bagajı sınırından dolayı bize heyecanlı anlar da yaşatmadı değil, yazının ileriki kısmında buna da değineceğim.

Vakumlanmış gelinliğimiz ve sigara böreği şeklinde sardığımız damatlığımız

Nerede giyiniyor bu insanlar derseniz; duruma göre değişiyor, kaldığımız hostele yakınsa hostelde giyiniyor ve çekim yapacağımız yere metro, otobüs, bisiklet veya yürüyerek ulaşıyoruz. Yakınlarda giyim mağazaları varsa rica ediyoruz giyinmek için soyunma kabinlerini kullanıyoruz. Kafe veya müze tuvaletlerinde (ıyk demeyin hemen temiz ve eşya asabileceklerimizi tercih ediyor max. hijyen koşulunda operasyonu tamamlıyoruz), yani doğaçlama gelişiyor biraz. Belçika kraliyet sarayında da giyinmiştik, Ukrayna aşk tünelinde ağaçların arasında da. Polonya’da müze kapalı olduğu için arka bahçesinde nehre nazır, bir kere de Prag da tatlı Türk bir hanımın yönetciliğini yapmış olduğu deri ürünleri satan mağazada kendi özel ofisinde giyinmiştik.

Giyim mağaza soyunma kabini Pisa - İtalya ve St. Petersburg metrosu - Rusya

Paris'de bir kafe - Fransa

Prag'ta Filiz hanımın deri ürünleri mağazası - Çek Cumhuriyeti

İnsanların tepkileri genellikle iyi oluyor tebrik edenler gülümseyenler alkışlayanlar, bazen de çok moral bozucu davranabiliyorlar. Anımızı paylaşarak durumu anlatayım; Prag’dayız hava çok güzel el çantamıza koymuşuz gelinliği damatlığı, astronomik saatin hemen karşısındaki kafede oturduk plan yapıyoruz nasıl bir kadrajla alabiliriz diye heyecanlıyız. Kalktık giyinmek için; içeride sinek avlayan satış temsilcilerinin olduğu pahalı ürünler satan dükkanı tercih ettik, kabinler boş olur izin verirler diyerek. Kabinini kullanacağız alt üstü, girip sorduk. Siz kim ki bu kabini kullanacaksınızı sert sert yüzümüze çarpan ekşi suratlar canımızı o kadar sıkmıştı ki. Neyse ki bahsettiğim deri ürünleri satan mağaza yöneticisi Filiz hanım yüzümüzü yeniden güldürmüştü, giyinme kabini yoktu orda ama bizim bir şekilde giyinmemizi sağlayacak güzel kalpleri vardı.

Kıbrıs Şehitleri caddesi - İzmir

Pisa Kulesine giden yol - İtalya ve Amsterdam'da hostelimizin önü - Hollanda

Gelelim minnak görünen ama kaldırmaya çalışanın içine tuğla koyduğumuzu düşündüğü sırt çantalarımızla başımıza gelenlere. Online check-in mucizesiyle kontuar da ağırlık tarttırmadan çoğu uçuşu atlatabilmiştik. Bir keresinde Rusya ya uçuşumuz vardı, normal şartlarda uçağa herkes binince gider girişimizi gerçekleştiren biz çantalarımıza yer bulma ümidiyle uçak gelmeden girdik sıraya. Uçak biraz rötar yapınca görevli demez mi ‘’e bende el bagajlarını tartayım o zaman bu arada’’. Sıradan ölçe ölçe geliyor, kalpler hızlandı bizim. Bir yandan da birazcık içimiz rahat önümüzdeki Rus hanımefendi gerçek anlamıyla pazar arabasıyla kuyrukta beklediği için, o koca tekerlekli demirli icadı alan adam bizi havada karada kabul eder diye. Tarta tarta geldi çok sıkıntı yapmadan ilerliyor sırada, o pazar arabası da geçti, geldi bize; normal izin verilen boyutta çantalar olduğu için normal bir şekilde el kantarını taktı eliyle çekti yüz ifadesi değişti, yok kalkmıyor zorladı ölçmek için. (E kolay değil ben o çantayı taktığımda Köyden indim şehre filminde Zeki Alasya’nın üzerindeki altınlarda oturduğu yeri parçalayan tiplemesi gibiydim) – ne var bunun içinde- bizde -fotoğraf makinesi var bilgisayar felan durumu yumuşatma çabaları, sempatiklikler görevlinin yaptığı kıyakla alabilmiştik çantalarımızı ek ücret ödemeden. İtalya Barcelona uçuşunda da bagajlarımızı uçağa binmeden el koymuşlardı büyük diye, indiğimizde bize ek ödeme kaç euro çıkarırlar acaba diye düşünmekten uçuşu hatırlamıyorum. İndiğimizde ücret ödemeden çantalarımıza kavuşmak içimize su serpmişti. Hep heyecanlı geçmişti bugüne kadar ki yolculuklar ama St. Petersburg uçuşunda bir düzine insanı alabilen küçük uçakla karşılaştığımızdaki yüz ifadelerimizi unutmam, bakıyoruz yanında yürüyen görevlinin boyundan çok az daha uzun yüksekliği, müthiş Türk zekamızla uçak bu kadar küçükse, valiz koyma yerleri de küçüktür kesin almayacaklar çantalarımızı! gibi hesap yapmıştık hemen ister istemez. Neyse ki problem yaşamadan aldık eşyalarımızı yanımıza.

Zor oldu elbet, yorulduk çok hem de ama Aylin le birlikte bu macerayı yaşamak her şeye değer. Beyaz izlerimizi sağlığımız ve bütçemiz el verdikçe bırakmaya devam edeceğiz keyifle…

Videolarımızı izlemek için tıklayabilirsiniz.

Son Eklenenler

•  2574
  • Dün;

0 Yorum Atıldı

Bu yazı için henüz yorum girilmemiştir